прапор_України

Генеральний партнер 2022 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Функціонування режиму «Дія.Сіті» у воєнний час — перша тема дискусії після відновлення роботи Legal High School

Функціонування режиму «Дія.Сіті» у воєнний час — перша тема дискусії після відновлення роботи Legal High School

  • 22.04.2022 09:52
Фото: https://kyivobl.tax.gov.ua/

20 квітня у прямому ефірі на сторінці Legal High School у Facebook Олег Мальський, партнер, голова практики корпоративного права та M&A ETERNA LAW, голова комітету Асоціації адвокатів України з венчурного капіталу та віртуальних активів, розповів про функціонування режиму «Дія.Сіті» та альтернативні (класичні) моделі організації ІТ-бізнесу в Україні у воєнний час.

«Дія.Сіті» — це реєстр ІТ-компаній, що відповідають певним критеріям. Його законодавча база складається з трьох актів:

  • Закон України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні»,
  • Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні»,
  • законопроєкту про внесення змін до кримінального законодавства щодо особливого порядку здійснення розслідування кримінальних правопорушень із метою забезпечення належних умов для розвитку цифрової економіки.

Олег Мальський звернув увагу на критерії для набуття статусу резидента «Дія.Сіті», а саме:

  • необхідно, щоб юридична особа була зареєстрована в Україні та володіла кваліфікованим КВЕД, що відповідає її діяльності;
  • щодо кількості спеціалістів – має бути щонайменше дев’ять співробітників або GIG-спеціалістів із середнім розміром місячної винагороди не менш ніж 1200 євро;
  • кваліфікований дохід за 3 місяці та за рік має становити не менш ніж 90% загального доходу від ІТ-діяльності;
  • негативні критерії (наприклад, співпраця з країною-агресором або державна власність) мають бути відсутніми.

Як зазначив спікер, для стартапів розроблено окрему кваліфікацію для набуття резидентства:

  • ця компанія заснована не раніше ніж за 24 місяці до подання заяви та має кваліфікований КВЕД;
  • дохід стартапу за рік подання заяви, за попередній та наступні роки не перевищує ліміту для ФОП ІІІ групи – 7,758 млн грн;
  • кваліфікований дохід за 3 місяці та за рік має становити не менш ніж 90% загального доходу від ІТ-діяльності;
  • негативні критерії відсутні.

КВЕД покриває такі напрями ІТ-діяльності

Своєю чергою, кваліфікований КВЕД покриває такі напрями ІТ-діяльності:

  • розробка та тестування програмного забезпечення включно з виданням комп’ютерних ігор;
  • видання та розповсюдження програмного забезпечення, зокрема Saas;
  • кіберспорт;
  • навчання комп’ютерної грамотності, програмування, тестування та технічна підтримка ПЗ;
  • кібербезпека;
  • R&D у сфері ІТ і телеком;
  • digital marketing та реклама з використанням ПЗ, виробленого резидентами;
  • постачання послуг, пов’язаних із обігом віртуальних активів;
  • робототехніка.

Критерії, що не дозволяють набути резидентства «Дія.Сіті»

Олег Мальський зупинився на критеріях, що не дозволяють набути резидентства «Дія.Сіті». Зокрема, сюди можна віднести компанії або стартапи зі статутним капіталом, 25 відсотків і більше якого належать державі або територіальній громаді, юридичній особі, яку внесено до списку FATF (Міжнародна група з протидії відмиванню брудних грошей. – Прим. ред.). Також сюди можна віднести:

  • неприбуткові організації,
  • компанії з незрозумілою структурою власності
  • та нерозкритим кінцевим бенефіціаром.

Безумовно, до негативних критеріїв належать ті стартапи чи компанії, що прямо чи опосередковано пов’язані з російською федерацією або ж перебувають у стані банкрутства або припинення. Цей перелік поширюється і на підсанкційних юридичних осіб та тих, чий податковий борг становить понад 65 000 грн, або які організовують азартні ігри, крім В2В-формату.

Окрему увагу спікер приділив спрощеним критеріям на час воєнного стану, що звужуються лише до основної вимоги, — компанія має бути зареєстрована за українським законодавством і володіти відповідним КВЕД. Усі ж інші кваліфікаційні критерії на сьогодні скасовано, оскільки утримувати певний рівень доходу співробітників зараз дуже важко.

Для підтвердження критеріїв у процесі резидентства був передбачений механізм, що протягом 6 місяців після набуття членства компаніям та стартапам необхідно подавати звіт про відповідність кваліфікаційним вимогам за перші 3 місяці резидентства, після чого видається аудиторський висновок про перевірку звіту на відповідність. Аналогічну процедуру передбачено й щодо річного звіту.

Про переваги та недоліки GIG-контрактів, застосування Non-Compete та Non-Disclosure Agreements в Україні, корпоративні податки та податки на працівників, мобілізацію працівників ІТ-сфери ви можете дізнатися, переглянувши запис вебінару за посиланням.

 

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

tg-10
4_TaxForce600_90
covid
На-сайт_балы_600х90
На-сайт1_600x90
top50_2020_600x90
ULF_0002
Vacancies_600x90_ua
doroszab2

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Loading ... Loading ...

PRAVO.UA