Антимонопольний комітет України надав роз’яснення щодо застосування законодавства у сфері державної допомоги до підтримки окремих заходів у сфері фізичної культури й спорту, повідомляє пресслужба АМКУ.
Роз’яснено механізм визначення підтримки спортивної інфраструктури та спортивних команд державною допомогою та підходи до оцінювання допустимості державної допомоги для спортивної інфраструктури.
Отримувачами державної допомоги, в тому числі й тієї, що надається для забезпечення функціонування спортивної інфраструктури, є суб’єкти господарювання, що використовують її для економічної діяльності, тобто для пропозиції та/або реалізації товарів (робіт, послуг) на ринку. Отже, зазначає АМКУ, забезпечення доступу до спортивної інфраструктури, що використовується для загальної соціальної мети та якою безплатно користуються споживачі, не є економічною діяльністю.
Також не визначається економічною діяльність суб’єктів господарювання, якщо спортивна інфраструктура частково використовується ними для пропозиції та/або реалізації товарів (робіт, послуг) на ринку, що є необхідною для функціонування спортивної інфраструктури або є невіддільною частиною її основного призначення. Водночас частка такого використання у загальній потужності спортивної інфраструктури (зокрема, за площею або часом використання) не має перевищувати 20%. У цьому випадку діяльність із платного використання інфраструктури є допоміжною.
Державною допомогою підтримка визнається, зокрема за умови, що завдяки її отриманню суб’єкт господарювання здобуває певну перевагу на ринку, яку неможливо було б мати за звичайних ринкових умов. Приміром, на рівні оператора спортивної інфраструктури, яка використовується ним для надання послуг кінцевим користувачам, перевага існує, якщо компанія-оператор за право використовувати об’єкт спортивної інфраструктури сплачує менше, ніж це було б за звичайних ринкових умов.
Отже, згідно з роз’ясненням АМКУ не є державною допомогою підтримка:
Відповідно, підтримка, яка надається для забезпечення діяльності спортивної інфраструктури, що використовується для пропозиції чи реалізації робіт або послуг, містить ознаки державної допомоги. Для того щоб державна допомога була допустимою, зокрема, необхідно, щоб:
Щодо операційної допомоги для спортивної інфраструктури – допустимими витратами є витрати на надання послуг об’єктом інфраструктури, причому розмір допомоги не повинен перевищувати операційні збитки за відповідний період.
Що ж до інвестиційної допомоги для спортивної рекреаційної інфраструктури, то допустимими є інвестиційні витрати на матеріальні та нематеріальні активи, а розмір такої допомоги не повинен перевищувати різниці між допустимими витратами та операційним прибутком інвестицій.
АМКУ наводить приклад, коли у 2021 році Комітетом було прийнято рішення щодо підтримки, яка виділялася на забезпечення умов для розвитку сучасної й доступної спортивно-оздоровчої інфраструктури у Вінницькі області.
Зокрема, під час розгляду справи про державну допомогу Комітет встановив таке:
Отже, рішенням Комітету у цьому випадку було визнано, що підтримка є державною допомогою, допустимою для конкуренції відповідно до профільного законодавства.
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…