Верховний Суд опублікував тематичний дайджест судової практики у справах, пов’язаних із наданням житлово-комунальних послуг.
Дайджест, зокрема, містить такі правові позиції:
- Законодавство не передбачає право постачальника ЖКП припинити водопостачання в разі несвоєчасної оплати наданих послуг. Підключення водопостачання до квартир належить до компетенції постачальника ЖКП, а не управителя будинку (постанова від 17 жовтня 2018 року у справі № 643/11570/15-ц).
- Споживач з огляду на закон не зобов’язаний знати про поломку лічильника, внаслідок якої електрична енергія не обліковувалась повністю. Якщо споживач належним чином сплачував рахунки за електроенергію за показаннями лічильника, у нього виникли легітимні очікування щодо правомірного споживання електроенергії в обсязі, який він оплатив відповідно до показань лічильника (постанова від 27 червня 2019 року у справі № 756/7748/16-ц).
- Енергопостачальник зобов’язаний відшкодувати заподіяну майну споживача шкоду, спричинену внаслідок перенапруги електроенергії в мережі, що виникла у зв’язку з неналежним обслуговуванням обладнання, яке перебуває на його балансі (постанова від 9 жовтня 2019 року у справі № 456/4424/15-ц).
- Відсутність договору про надання житлово-комунальних послуг не може бути підставою для звільнення споживача від оплати послуг у повному обсязі. За відсутності оформлених договірних відносин, але в разі існування прострочення виконання грошового зобов’язання з оплати отриманих житлово-комунальних послуг боржник несе відповідальність, передбачену частиною 2 статті 625 ЦК України (постанова від 16 вересня 2020 року у справі № 755/10683/17).
- Обов’язок з повернення надмірно виплаченої суми субсидії входить до складу спадщини (постанова від 27 березня 2019 року у справі № 727/5743/15-ц).