Законодавча реакція — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА

Законодавча реакція

Завантажити PDF

Денис МАСЛОВ,

голова Комітету Верховної Ради України з питань правової політики

Війна змушує нас боротися не лише за наші кордони, а й за нормальне функціонування кожної сфери життя, зокрема правосуддя.

Попри те що наразі українська судова система функціонує у відверто складних умовах і критично відчувається брак фінансування, Президент, уряд і профільний парламентський комітет докладають максимум зусиль, щоб суди працювали, а громадяни мали доступ до правосуддя.

Щоб запобігти колапсу в судах, розташованих на тимчасово окупованих територіях, ми дозволили змінювати територіальну підсудність їх судових справ, відряджаючи суддів та передаючи справи до інших судів. На час відсутності повноважного складу Вищої ради правосуддя відповідні повноваження було передано Голові Верховного Суду.

Наразі критично важливо відновити роботу ключових органів судового врядування — Вищої ради правосуддя та Вищої кваліфікаційної комісії суддів, адже без їх повноцінної роботи ми не зможемо подолати кадрову кризу в судовій системі, розв’язати проблему притягнення до відповідальності суддів, які допустили порушення у своїй діяльності.

Питання впровадження повноцінного електронного судочинства в Україні особливо гостро стоїть в умовах воєнного стану. Для мене, як для очільника профільного комітету, це одне з пріоритетних завдань. Адже цифровізація судового процесу та розвиток дистанційного судочинства в реаліях сьогодення є не тільки вимогою часу, а ще й питанням безпеки.

Один із кроків — ухвалення законопроєкту № 7574-д, який сприятиме розвитку електронних комунікацій із судом, прибере зайві папери та заощадить державні кошти. Наразі готуємо його до ухвалення в цілому.

Цим проєктом ми встановлюємо процесуальні наслідки для тих осіб, які впродовж року не спромоглися зареєс­трувати електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі (ЄСІТС). Мова йде про велику кількість адвокатів, нотаріусів, виконавців, арбітражних керуючих і судових експертів, державних органів, органів місцевого самоврядування. Проєкт також поширює на юридичних осіб та ФОП обов’язок зареєструвати електронний кабінет у ЄСІТС. У разі якщо це буде проігноровано, процесуальні документи таких осіб суди зможуть залишати без розгляду або повертати.

Ухвалення законопроєкту № 7574-д забезпечить добросовісне виконання учасниками справи їх обов’язку, а отже, приведе до суттєвого скорочення строків на повідомлення і виклики, сприятиме економії державних коштів (зменшенню витрат на паперовий документообіг, пошту тощо). Зараз суди витрачають величезні гроші на паперову кореспонденцію, а в найгіршому випадку через брак коштів навіть припиняють її відправлення. У масштабах країни це десятки мільйонів гривень, які можна буде використати на інші потреби правосуддя.

Нам так само відомо про випадки, коли у зв’язку зі стабілізаційними відключеннями електроенергії або через підступні удари ворога суди України позбавлені можливості проводити судові засідання через неможливість здійснювати їх повну фіксацію.

Для вирішення цієї проблеми незабаром буде зареєстровано проєкт, напрацьований разом із суддівською спільнотою, який дасть змогу навіть в умовах відсутності електроенергії проводити судові засідання та складати судові рішення, не порушуючи вимог процесуального закону.

Належне фінансове забезпечення, особливо тепер, є надважливим для стабільної роботи судової системи. Наступний бюджет країни є складним, майже всі кошти йдуть на Збройні сили України та наших захисників. Але спільними зусиллями нам все-таки вдалося отримати виділення додаткового мільярда, який піде на заробітні плати працівників апаратів судів першої та апеляційної інстанцій. І протягом наступного року профільний комітет буде чітко відстежувати, щоб усі нагальні потреби судової системи в умовах війни було достатньо профінансовано.

Переконаний, що, попри війну, нам вдасться забезпечити здійснення правосуддя на достойному рівні й виконати завдання, які перед нами ставлять суспільство, час і країна. Тільки разом, своєчасно реагуючи на виклики сьогодення та пропонуючи рішення, ми зможемо рухатися вперед і врешті-решт досягти перемоги на цьому складному етапі боротьби за нашу країну.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

Зміст

«Топ» воєнного часу

Адаптаційний період

РЕЙТИНГ ВИЗНАННЯ ЗА ГАЛУЗЯМИ ПРАКТИКИ

Промінь оптимізму

Електрифікація майбутнього

Подвійний удар

Захисні налаштування

Законодавча реакція

Іспит на стійкість

Арбітражне спостереження

Безпечна дистанція

Експерт-аналіз

Персональний рахунок

Час турбулентності

Практичні виклики

Антикорупційне судочинство

Стандарт якості

Доказове впровадження

Брак мотивації

Інтелект-провайдер

ІР-зброя

Експансія на Захід

Відповідальна місія

Функціональна компенсація

50 ПРОВІДНИХ ЮРИДИЧНИХ ФІРМ УКРАЇНИ 2022 РОКУ

Світло в темряві

«БРОНЗОВА ЛІГА» ПРОВІДНИХ ЮРИДИЧНИХ ФІРМ УКРАЇНИ 2022 РОКУ

Від редакції

Пункти незламності

Рейтинг визнання юридичних фірм

Рейтинг визнання за галузями практики

Експертна рада

Експертна рада. Рейтинг-2022

Експертна рада. Тенденції ринку

Тенденції ринку. Інфографіка

Міжнародна конфігурація

«Велике» очікування

Проєктна організація

Усім благ

Уроки виживання

Визначення пріоритетів

Привести у відповідальність

ПРОВІДНІ РЕГІОНАЛЬНІ ЮРИДИЧНІ ФІРМИ УКРАЇНИ

Невтрачені сподівання

Режимні налаштування

Випробовування війною

Переможці рейтингу «50 провідних юридичних фірм України» у 1998-2022 роках

Інші новини

PRAVO.UA