ПЕРЕД виходом нової продукції на ринок з точки зору об’єктів права інтелектуальної власності треба:
— визначити головних конкурентів на ринку;
— вивчити продукцію конкурентів та їхні об’єкти інтелектуальної власності;
— співпраця — бренд-менеджери, маркетологи в команді з юристами;
— провести попередній пошук як в інтернеті, так і в спеціалізованих базах даних залежно від об’єкта;
— подати на реєстрацію об’єкти;
— приділити увагу маркуванню продукції відповідно до вимог законодавства;
— регулярно проводити моніторинг ринку.
ОБ’ЄКТАМИ прав інтелектуальної власності є: торговельні марки, промислові зразки, винаходи, корисні моделі, твори науки, літератури, мистецтва та інші результати інтелектуальної праці.
Усе, що створено людиною, є результатом її інтелектуальної праці, включно з назвою нового продукту (торговельна марка); новий спосіб/метод виробництва (винахід, корисна модель); етикетка продукції/зовнішній вигляд (промисловий зразок) тощо.
ВОДНОЧАС з появою нового продукту виникає ряд об’єктів інтелектуальної власності, які не тільки «захищають» свого власника, а й не повинні порушувати прав третіх осіб/учасників ринку і чинне законодавство України.
ЗНАТИ конкурентів та їхній продукт — обов’язкова умова сьогодення. Конкуренти на ринку своїм прикладом допоможуть зрозуміти загальні тенденції. Назви їхньої продукції — надихнути на креатив у створенні власної лінійки продукції.
ВАЖЛИВО, щоб команда юристів працювала з менеджерами/маркетологами компанії й усіма учасниками, що задіяні в розробці нової продукції. Одні — створюють/придумують новий продукт, інші — перевіряють його на відповідність законодавству. Саме такий дует є запорукою успіху компанії та мінімізації ризиків судових позовів.
НАЗВА кожного продукту, в майбутньому — зареєстрована торговельна марка, є одним із найбільш популярних об’єктів прав інтелектуальної власності в Україні. Законодавство України щодо торговельних марок чітко регулює позначення, які не можуть бути зареєстровані. Наприклад, загальновживані та описові поняття; позначення, що суперечать принципам гуманності і моралі; позначення, що є схожими чи тотожними до раніше поданих чи зареєстрованих ТМ, тощо. Перевірити реєстрації допоможуть спеціальні бази даних та й просто пошук в інтернеті.
ПОЧИНАТИ треба саме з такої перевірки, адже може статися, що, понісши затрати на виведення продукту
на ринок, результатом будуть багаторічні судові спори — не дуже втішна перспектива.
НАСТУПНИМ ЕТАПОМ буде реєстрація об’єктів. Уповноважений орган — Державне підприємство «Український інститут інтелектуальної власності» («Укрпатент»). Саме наявність реєстрації є законною підставою забороняти іншим особам використовувати без його згоди і звертатися до суду.
УВАГУ треба приділити й маркуванню продукції, зазначенню всіх достовірних даних. У цьому випадку доречно звертатися до Закону про захист прав споживачів, а також до Закону про захист від недобросовісної конкуренції. Недотримання вимог, порушення чинного законодавства можуть стати причиною значних штрафів.
НАОСТАНОК рекомендуємо регулярно роботи моніторинг ринку: відстежувати інформацію про діяльність конкурентів, нові тенденції на ринку, що допоможе виявити порушників ваших прав на об’єкти інтелектуальної власності, включно з підробкою вашої продукції. Контрафактна продукція — це, окрім втрати прибутку і плям на репутації, може бути причиною шкоди життю і здоров’ю споживачів.
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…