Захист права інтелектуальної власності — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Український адвокат №6 » Захист права інтелектуальної власності

Захист права інтелектуальної власності

Олена Полосьмак, керівниця практики інтелектуальної власності Pravovest Law Firm

ПЕРЕД виходом нової продукції на ринок з точки зору об’єктів права інтелектуальної власності треба:
— визначити головних конкурентів на ринку;
— вивчити продукцію конкурентів та їхні об’єкти інтелектуальної власності;
— співпраця — бренд-менеджери, маркетологи в команді з юристами;
— провести попередній пошук як в інтернеті, так і в спеціалізованих базах даних залежно від об’єкта;
— подати на реєстрацію об’єкти;
— приділити увагу маркуванню продукції відповідно до вимог законодавства;
— регулярно проводити моніторинг ринку.

ОБ’ЄКТАМИ прав інтелектуальної власності є: торговельні марки, промислові зразки, винаходи, корисні моделі, твори науки, літератури, мистецтва та інші результати інтелектуальної праці.
Усе, що створено людиною, є результатом її інтелектуальної праці, включно з назвою нового продукту (торговельна марка); новий спосіб/метод виробництва (винахід, корисна модель); етикетка продукції/зовнішній вигляд (промисловий зразок) тощо.

ВОДНОЧАС з появою нового продукту виникає ряд об’єктів інтелектуальної власності, які не тільки «захищають» свого власника, а й не повинні порушувати прав третіх осіб/учасників ринку і чинне законодавство України.

ЗНАТИ конкурентів та їхній продукт — обов’язкова умова сьогодення. Конкуренти на ринку своїм прикладом допоможуть зрозуміти загальні тенденції. Назви їхньої продукції — надихнути на креатив у створенні власної лінійки продукції.

ВАЖЛИВО, щоб команда юристів працювала з менеджерами/маркетологами компанії й усіма учасниками, що задіяні в розробці нової продукції. Одні — створюють/придумують новий продукт, інші — перевіряють його на відповідність законодавству. Саме такий дует є запорукою успіху компанії та мінімізації ризиків судових позовів.

НАЗВА кожного продукту, в майбутньому — зареєстрована торговельна марка, є одним із найбільш популярних об’єктів прав інтелектуальної власності в Україні. Законодавство України щодо торговельних марок чітко регулює позначення, які не можуть бути зареєстровані. Наприклад, загальновживані та описові поняття; позначення, що суперечать принципам гуманності і моралі; позначення, що є схожими чи тотожними до раніше поданих чи зареєстрованих ТМ, тощо. Перевірити реєстрації допоможуть спеціальні бази даних та й просто пошук в інтернеті.

ПОЧИНАТИ треба саме з такої перевірки, адже може статися, що, понісши затрати на виведення продукту
на ринок, результатом будуть багаторічні судові спори — не дуже втішна перспектива.

НАСТУПНИМ ЕТАПОМ буде реєстрація об’єктів. Уповноважений орган — Державне підприємство «Український інститут інтелектуальної власності» («Укрпатент»). Саме наявність реєстрації є законною підставою забороняти іншим особам використовувати без його згоди і звертатися до суду.

УВАГУ треба приділити й маркуванню продукції, зазначенню всіх достовірних даних. У цьому випадку доречно звертатися до Закону про захист прав споживачів, а також до Закону про захист від недобросовісної конкуренції. Недотримання вимог, порушення чинного законодавства можуть стати причиною значних штрафів.

НАОСТАНОК рекомендуємо регулярно роботи моніторинг ринку: відстежувати інформацію про діяльність конкурентів, нові тенденції на ринку, що допоможе виявити порушників ваших прав на об’єкти інтелектуальної власності, включно з підробкою вашої продукції. Контрафактна продукція — це, окрім втрати прибутку і плям на репутації, може бути причиною шкоди життю і здоров’ю споживачів.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

Інші новини

PRAVO.UA