Торговельна марка
сама по собі не гарантує захисту ваших прав та бізнесу. Щоб вона діяла, ми радимо таке:
Бути оригінальними
Адже засилля ринку товарами зі схожими назвами нівелює власне головну функцію торговельних марок — вирізняти товари різних виробників у свідомості споживачів.
Не копіювати
Реєструвати торговельні марки іноземних компаній, навіть якщо вони офіційно не присутні на ринку України, погана практика, яка більш ніж вірогідно закінчиться для вас судовими витратами. А якщо ви робите це як дистриб’ютор, але без дозволу вашого партнера — ще й гарантовано зіпсуєте ваші стосунки.
Бути амбітними
Сміливо мрійте про «захоплення» всього світу. Чи то хоча б перевірте, чи не існує схожих торговельних марок на ринку потенційно привабливих для вас країн. Можливо, це змінить знак, який ви планували зареєструвати в Україні. Потім ви зможете зареєструвати її і в інших країнах, розширивши свій портфель географічної присутності. Звичайно ж, ви зможете вийти на іноземний ринок і без цього, але назву свого продукту, можливо, доведеться змінити.
Не зволікати
Реєстрація позначення надається за принципом першості. Тому не варто чекати, поки ваш бізнес «вистрілить», адже хтось може зайняти ваше позначення, розгледівши потенціал раніше за вас. Більше того, тільки власник торговельної марки може зареєструвати її словесну частину як доменне ім’я в зоні .ua. Це приємний бонус, яким варто скористатись, поки це не зробив хтось інший. Це цілком можливо, адже торговельна марка реєструється для певних товарів і послуг. Тож інша особа може зареєструвати таке саме позначення для зовсім інших товарів чи послуг, а заодно і зайняти доменне ім’я.
Бути передбачливими
Можливо, через 10 років ваша торговельна марка буде настільки впізнаваною, що претендуватиме на статус добре відомої. Подбайте про докази її використання та просування на ринку України вже тепер, і потім отримати цей статус буде значно легше.
Стежити за конкурентами
Припинити порушення ваших прав значно простіше на самому його початку. Для цього можна використати і переговорну процедуру, і звернення до Антимонопольного комітету України, і, звичайно ж, суд. Проте, як показує багаторічна практика, особі набагато простіше піти на уступки до того, як вона вклала власні зусилля, час і ресурс у те, що ви потенційно вважатимете порушенням.
Не бути байдужим
Залишаючи порушників без уваги та дозволяючи використання конкурентами схожих позначень, ви допускаєте втрату оригінальності вашої торговельної марки, що є власне найголовнішим у ній.
Бути уважними
Використання торговельної марки в іншому вигляді, ніж вона зареєстрована, може зіграти проти вас. Адже реєстрація торговельної марки може бути припинена внаслідок її невикористання, навіть коли використання є, але належних доказів цьому немає.
Пильнувати партнерів
Як-то кажуть, «тримай ворогів близько, а друзів ще ближче». Необачне надання прав на використання вашою торговельною маркою широкому колу осіб може зробити її вразливою. Більше того, це може перетворити її у родове поняття, яке в подальшому призведе до втрати ваших прав на цей знак.
Використовувати на повну
Адже торговельна марка може бути вашим активом у бізнесі, ефективним податковим інструментом, об’єктом франшизи та навіть спадком.
Звертатися за фаховою допомогою
Вчасна консультація з фахівцями збереже ваші кошти та зусилля. Вигадати якусь гарну назву та самостійно подати заявку на її реєстрацію не гарантує отримання результату. А з огляду на тривалий час реєстрації та розмір державних зборів до процесу варто підійти обачно.
© Юридична практика, 1997-2023. Всі права захищені
Пожалуйста, подождите…