600-90_WAIT
прапор_України

Генеральний партнер 2023 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Юридична практика № 19-20 (1220-1221) » Орієнтири в кар’єрі

Орієнтири в кар’єрі

Як сучасному випускнику не загубитись у вирі юридичних професій, якого спеціаліста чекає ринок та які тренди юридичного бізнесу обговорювали на Дні кар’єри LHS
Спікери Дня кар’єри LHS впевнені: перші кроки в професії мають надзвичайно велике значення, бо саме вони і формують світогляд майбутнього юриста

13 травня 2021 року відбулася традиційна щорічна подія, яка допомагає багатьом випускникам юридичних вишів знайти своє «місце під сонцем» у юридичному світі — День кар’єри в Legal High School (LHS).

Soft skills як запорука успіху

Честь відкрити День кар’єри своїм виступом випала Вікторії Єсауленко, директору з маркетингу Asters. Велася мова про те, яким чином поєднувати soft skills та професіоналізм, або як юристу досягти нових вершин. Вона підкреслила, що soft skills — це непрофесійні навички, які допомагають у просуванні та кар’єрному зростанні. Запорукою успіху вона назвала чітке розуміння власних бажань стосовно побудови майбутнього. «Важливо поставити перед собою чітку ціль, бо без цілі будете ходити колами», — наголосила Вікторія Єсауленко. Вона познайомила присутніх із результатами дослідження, проведеного фахівцями Asters, під час якого виявилося, що лише професійності недостатньо для того, щоб досягти успіху в кар’єрі, потрібні ще ті самі soft skills — навички розвитку. Під час дослідження Asters встановлено, що для професійного розвитку юристу треба володіти технічною грамотністю, бізнес­етикою, вмінням писати «людською» мовою, виступати перед аудиторією, нетворкінгом та навичками BD (business development), здатністю адаптуватися, критичним мисленням, харизмою лідера та емоційним інтелектом. Причому виявилося, що перші п’ять навичок більш характерні для юристів­початківців, які працюють на продаж послуг, а п’ять наступних — для тих, хто досяг статусу радника чи партнера і займається розвитком бізнесу.

Щастя vs юриспруденція

Про те, що таке well­being і чому благополуччя співробітника таке важливе, учасникам Дня кар’єри в Legal High School розповіла Альона Темпер, виконавчий директор GOLAW. Вона розпочала розмову з пропозиції присутнім визначити, що таке щастя, та наголосила, що щастя — це перше, про що ми думаємо, загадуючи бажання. «Усі ми хочемо бути щасливими, хоча, як ви самі щойно продемонстрували, розуміння щастя в кожного своє», — підкреслила виконавчий директор GOLAW. Альона Темпер нагадала, що у всьому світі основою ефективності особистості було визнано базове благополуччя, або well­being. Це поняття доволі широке і включає в себе фізичне здоров’я та задоволеність, психологічний комфорт, фінансове благополуччя, активну соціальну взаємодію. Чим вище благополуччя співробітника, тим більше він задіяний у якісному виконанні своїх завдань. Якщо ж рівень стресу занадто високий (через негаразди вдома, проблеми зі здоров’ям тощо), продуктивність праці знижується. Дослідження, проведене у Великобританії, засвідчило, що підвищення благополуччя призводить до покращення робочих характеристик, фінансових показників бізнесу, продуктивності праці, якості товарів та послуг. Саме тому близько половини англійських роботодавців наразі впроваджують програми well­being у свій бізнес.

Тренди та шляхи до омріяної роботи

Керуючий партнер ЮК «Пронін та Партнери» Євген Пронін розповів про те, як юристу будувати персональний бренд у соціальних мережах. Свою лекцію лектор провів у формі інтерактивного спілкування із залом, а розпочав із того, що діджиталізація в юриспруденції не є новиною. За його словами, сьогодні багато юридичних компаній починають успішно використовувати TikTok.

Що стосується Instagram, то лектор зауважив, що він розглядає цю мережу винятково як фотоальбом і не продає послуги через неї. Найбільш дієвою соціальною мережею Євген Пронін вважає Telegram. «Telegram — це історія, яка перетворилася на найкращий спосіб продажу з точки зору діджиталізації юридичних послуг. Тому що такого набору сервісів, як у Telegram, немає в жодній соціальній мережі», — підкреслив спікер.

Упевненість у собі — це запорука вдалої співбесіди! Саме на цьому наголосила HR­директор TCM Group Ukraine Альона Дураєва під час лекції, яку вона прочитала разом із молодшим радником TCM Group Ukraine Денисом Бортником. «Якщо ви впевнені в собі, в своїй меті і знаєте, чому прийшли саме до цього роботодавця, то обов’язково пройдете співбесіду», — зауважила Альона Дураєва, розповідаючи про підготовку до співбесіди. До знайомства з HR­менеджером, за словами Альони Дураєвої, слід ознайомитися з усіма можливими платформами, на яких представлено компанію, дізнатися про її лідерів та переглянути їхні інтерв’ю, продивитися рейтинги та нагороди, дізнатися про клієнтів та основних конкурентів. Також не варто соромитися ставити важливі для шукача запитання. Зі свого боку, молодший радник TCM Group Ukraine Денис Бортник розповів про критерії вибору «найкращих із найкращих». «Перш за все, потрібно розуміти, що не буває ідеальних юристів чи ідеальних колег. Є набір певних рис, розвинувши які, можна максимально наблизитися до ідеалу. Найперше треба поділяти цінності компанії, які вона декларує. Компанія ж, обираючи співробітника, аналізує його цінності», — зауважив Денис Бортник.

Виступ Тетяни Вороченко, HR­директора Юридичної групи LCF, був присвячений порадам, яким чином працювати в компанії, що входить до топ­10 юридичних фірм України.

Як зазначила спікер, у Юридичній групі LCF існує певна градація працівників — 12 грейдів. Наприкінці року на кожного співробітника чекає оцінка цілей та результатів роботи за рік. Для посади кожного рівня прописано компетенції, вимоги до hard і soft skills. Складність задач із кожним рівнем підвищується.

Робота в компанії починається з основних речей, без яких кар’єрне зростання неможливе. Це включає в себе підготовку типових документів, роботу з реєстрами і базами даних, допомогу в підготовці маркетингових матеріалів, моніторинг судової практики, підготовку матеріалів для статей, виступів, презентацій, моніторинг судових рішень, вивчення процесу проєктної роботи, формування пакетів документів.

За словами пані Вороченко, успішний юрист юридичної фірми із топ­10 повинен мати навички делегування, клієнтоорієнтованості, швидкого пошуку інформації, ведення переговорів, написання юридичних документів, пріоритизації, ризик­менеджменту, проджект­менеджменту, комунікації. Спікер підкреслила, що знання англійської мови — це також одна з ключових вимог.

Де і як знайти себе?

На завершення Дня кар’єри в Legal High School відбувся LHS Discussions Hub «Юридичних професій багато, а ти один: як обрати сферу професійної діяльності». Модераторкою зустрічі стала Євгенія Руженцева, СЕО Legal High School.

Честь розпочати експертне обговорення випала Денису Овчарову, партнеру ЮК Legal House, який зазначив, що наразі молодим спеціалістам стає дедалі складніше себе мотивувати, щоб присвятити п’ять років свого життя вивченню права. «Те, що ви вивчаєте і що для вас цікаве, не завжди може супроводжувати вас у кар’єрі. Іноді ви можете займатися тією галуззю права, яку ніколи до цього не вивчали і якою не цікавились. Одна справа знати норми, а зовсім інша — їх застосовувати», — впевнений пан Овчаров. Найцінніше в адвокатській роботі — не надавати послуги адвоката, а вміти їх продавати.

Юлія Патій, консультант із управління та розвитку, підкреслила, що треба бути чесними з собою. Слід занотовувати те, від чого горять очі. Виграшна стратегія — збирати, як пазли, все, що запалює і що «драйвить». Потрібно влаштовувати так звану стратегічну суботу, щоб зрозуміти, який вклад ви хочете внести в життя і в професію. Гарна ідея для молодого спеціаліста — спостерігати, що зараз у тренді і чого потребують ринок і клієнти. Наразі абсолютно реально знайти ментора, і треба користуватися цією можливістю сповна. Варто бути проактивним, будувати персональний бренд починаючи від сьогодні.

Дмитро Назарець, адвокат, вважає, що формат роботи юриста має бути обрано ще на початку, щоб робота йшла органічно. Юридична фірма — утворення бізнесове, тимчасом як адвокат, що приватно практикує, працює в полі консультування і сам на себе. Робота ведеться за принципом пріоритетності. Пан Назарець порадив молодим спеціалістам вивчати іноземні мови та здобувати досвід ще зі студентських років.

Ангеліна Чачуна, керівник служби комплаєнс­офіцера, директор із правового забезпечення ТОВ «Метінвест Холдинг», упевнена, що є велика різниця між роботою як інхауз і в юридичній фірмі. Іноді робота в юридичній фірмі відчувається як написання курсової роботи через недостатність практичного розуміння проблеми. Своєю чергою інхауз­юристи мають змогу створювати процеси, розуміючи їх специфіку, і це те, що справді цінно. Вчити треба все, але зараз дуже змінилася специфіка юриспруденції і дуже цінуються спеціалісти на межі декількох галузей.

Золтан Русанюк, приватний нотаріус, висловив думку, що за останні десять років у доступі до професії нотаріуса відбулася еволюція. Держава дала вільний доступ до цієї професії, однак збільшила необхідний стаж. Наразі професія нотаріуса вимагає великого обсягу знань, саме тому нотаріус «еволюціонував» із вузького спеціаліста до такої собі «мініюридичної фірми» в одній особі. Нотаріат потребує постійного здобуття нових знань.

Станіслав Петренко, прокурор Київської місцевої прокуратури № 7, упевнений, що однією з переваг його професії є можливість працювати в кримінальній юстиції. Праця прокурора ефективна, напружена, дає змогу набути досвід роботи з різними категоріями справ, а також можливість опанувати різні напрями роботи, комунікувати із захисниками, слідчими, судами. «Завдяки такій роботі за відносно невеликий проміжок часу ви можете здобути широкий обсяг навичок», — резюмував пан Петренко.

Дмитро Струць, заступник начальника Центрального міжрегіонального управління міністерства юстиції, висловив думку, що державна служба є дуже хорошою базою для подальшої роботи, адже дає колосальний досвід. Не потрібно чекати закінчення навчання, варто йти працювати одразу. Основне — бажання, а також базові знання. На роботу можна потрапити навіть без досвіду.

Олеся Дупляк, суддя Господарського суду міста Києва, впевнена, що професія судді — це саме та робота, яку мало просто хотіти, нею треба жити. Керувати суддею має ідея, він повинен переживати кожну справу, адже рішення має бути справедливим та обґрунтованим. Прийняття рішення, окрім правової роботи, передбачає також творчий процес.

Фіналізуючи експертну зустріч, Євгенія Руженцева підкреслила, що перші кроки в професії мають надзвичайно велике значення, бо саме вони і формують світогляд майбутнього юриста.

Олесь ЄВТЄЄВ, Анатолій ГВОЗДЕЦЬКИЙ, Альона СТУЛІНА «Юридична практика»

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

unnamed
tg-10
На-сайт_балы_600х90
На-сайт1_600x90
Slide

Інші новини

PRAVO.UA