Крізь практику до зірок? — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Юридична практика № 15-16 (1216-1217) » Крізь практику до зірок?

Крізь практику до зірок?

Рубрика VOX POPULI

Гучним інфоприводом кінця минулого року стала новина, що з 2021 року приймати вступників на місця державного або регіонального замовлення для здобуття ступенів бакалавра, магістра на заочну форму навчання за спеціальностями 081 «Право» та 293 «Міжнародне право» не будуть. Це рішення безліч разів критикували, проте мета його ухвалення благородна — бажання покращити рівень фахової підготовки молодих правників. То чи залежить рівень професійності молодого юриста від форми його навчання, чи основне тут — зусилля та бажання?


КОМЕНТАР ЕКСПЕРТА

Роман САБОДАШ, адвокат, доцент кафедри цивільного права Інституту права Київського Національного університету імені Тараса Шевченка

Будь­яка форма навчання має як переваги, так і недоліки. Основним недоліком заочної форми навчання є час, який студенти приділяють вивченню курсу. Здебільшого на заочній формі навчання викладач у 6–8 годин має вкласти все те, що студенти стаціонару вивчають пів року, а то й рік. Тут усе разом — і лекції, і практичні заняття. Внаслідок цього викладачі лише побіжно дають основний матеріал, а студенти фактично позбавлені можливості повною мірою засвоїти його суть. Це призводить до того, що, як правило, студент не завжди встигає достеменно з’ясувати природу тих чи інших правовідносин. Я далеко не ідеаліст і не стверджую, що на стаціонарі студенти завжди встигають все вивчити і зрозуміти. Однак різниця полягає в тому, що студенти заочної форми навчання не можуть цього зробити з об’єктивних причин, а студенти денної — через те що не доклали зусиль. Без сумніву, до переваг заочної форми навчання відносять те, що такі студенти приходять в аудиторію з певними практичними навичками. Водночас потрібно зазначити, що вони далеко не завжди практикують у сфері права, й отримані навички з написання типового документа не завжди свідчать про розуміння проблем у застосуванні права. Проте я все­таки переконаний, що заочна форма навчання є менш ефективною за стаціонарну, що не нівелює необхідності вдосконалювати останню шляхом збільшення практичного компонента в навчанні.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

Зміст

VOX POPULI

Крізь практику до зірок?

Актуально

Суддівські перестороги

Акцент

Відображення реальності: адвокатів, які отримали свідоцтва в неналежній раді, можна не вносити в ЄРАУ

Галузі практики

Разом із тим

За згодою сторін

Захисні наміри

Дайджест

Дисциплінарна відповідальність суддів: їх право на оскарження

Держава та юристи

Зразкова поведінка

Заклик до «Дії»

Злочин і покарання

Новини

Новини юридичних фірм

Карта подій

IP REPORTER

Новини Євросуду

Вакцинація як частина політики охорони здоров’я в Чехії відповідає найкращим інтересам дітей

Приватна практика

Інвестиційний фон

Судова практика

Заповітна міра

Консультативна вада

Судові рішення

Щодо визнання майна, набутого за договором довічного утримання, спільною власністю

Тема номера

Електронний щоденник

Оцінне рішення

Рекламний склад

Оновити рАМКУ

Гра в монополію

У фокусі: LEGAL TECH

Програмне забезпечення

Інші новини

PRAVO.UA