Як говорив Платон: «Справедливість означає, що інтереси держави — важливіші й вищі за інтереси приватні».
Створення справедливої держави можливе лише у середовищі, вихованому в дусі справедливості, поваги до закону, порядку і любові до такої держави. На жаль, незалежна Україна не була утворена такими людьми, а державна політика (в якій превалювала позиція олігархату) не дала змоги створити умови, необхідні для виховання поколінь у такому дусі.
Чи можемо ми сподіватися, що покоління, які виросли на ненависті, війні, корупції, будуть поважати закон? Ні, це неможливо. Саме середовище виховання впливає на людину і її поведінку в майбутньому. Дитина, яка зростала у ненависті, успадкує лише страждання, які вона принесе й у свій світ, передасть своїм дітям.
Держава зобов’язана переглянути своє ставлення саме до нових поколінь, докласти максимальні зусилля для їхнього морального розвитку в дусі справедливості, поваги до закону і суспільства. І тут важливо не плутати націоналізм з істинною справедливістю. Націоналізм слугує винятково для маніпуляції свідомістю та утримання влади групою осіб, які грають на хибних почуттях переваги однієї раси чи нації над іншими, однієї мови — над іншими, однієї віри — над іншими. У справедливій державі всі рівні від початку і живуть, сприймаючи всіх як рівних собі.
Доки у нас немає надії на появу правителя, спроможного створити фундамент для справедливої держави, ми будемо продовжувати кружляти в хаосі, взаємній ненависті, руйнуючи як себе, так і державу.
Далі буде викладена концепція покарання за злочини, побудована на такому фундаменті: інтереси держави вище за інтереси окремих осіб.
Ми безкінечно довго можемо сперечатися про необхідність більш суворого чи більш м’якого покарання, однак доти, доки винуватець не понесе заслуженого покарання, вирок суду не можна вважати справедливим.
Чи можна вважати, що злочинець відбув покарання, якщо спричинена ним потерпілому шкода не відшкодована? Звісно, що ні.
Або чи правильно вважати справедливим, коли порушник, який вчинив насильницький злочин, залишається фактично непокараним або отримує покарання, яке явно не відповідає порушенню? Звісно, що це лише видимість справедливості.
Прикладів можна навести безліч. Тому перейдімо до основних постулатів концепції:
Справедлива держава не виникає сама по собі, її крок за кроком вибудовують люди, які вірять у майбутнє країни.
Роблячи наголос на рівнозначності злочину покаранню, ми говоримо потенційним зловмисникам про необхідність задуматися, чи вчиняти злочин.
Так чи інакше, але держава у нинішньому вигляді сама створює злочинців, ставлячи процес на потік. Саме скалічене дитинство, незахищеність дітей призводить до того, що з них виростають дорослі, схильні до порушення законів.
Право виховувати дитину батьками не є безумовним. Це право має бути віднесене до інтересів держави як справедливого, законного і гуманного суспільства. У протилежному випадку ми всі станемо жертвами своїх же потурання і мовчазного спостерігання за тим, що відбувається.
Автор: Сергій СТОРОЖУК, адвокат
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…