Реформа адвокатури є черговим кроком у процесі повноцінного реформування системи судоустрою. Минулий рік у цій сфері був не надто результативним, незважаючи на низку проектів законів, якими було запропоновано Закон України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» (закон) у новій редакції, але їх розгляд у парламенті так і не відбувся.
Наразі у Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» щодо доступу до адвокатської діяльності» (реєстраційний № 10220).
Автори пояснюють, що з метою вдосконалення чинного законодавства України з питань доступу до адвокатської діяльності пропонується внести зміни до частини 1 статті 6, частини 1 статті 7, частини 1 статті 9, частини 5 статті 10, частини 2 статті 48, частини 1 статті 52 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» та доповнити частиною 31 статтю 8 цього Закону, а також двома новими абзацами — частину 2 статті 9.
Зокрема, передбачається привести Закон України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» у відповідність до Закону України «Про вищу освіту» в частині вимог до рівня освіти особи, яка звертається із заявою про допуск до складання кваліфікаційного іспиту, а саме: внести зміни до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», зокрема закріпити положення, що під вищою юридичною освітою у контексті статті 6 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» треба розуміти другий (магістерський) рівень вищої юридичної освіти, отриманий в Україні, а також вищу юридичну освіту відповідного рівня, здобуту в іноземних державах та визнану в Україні в установленому законом порядку.
Пункт 1 частини 1 статті 7 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» щодо несумісності роботи з адвокатською діяльністю передбачає роботу на посадах осіб, зазначених у пункті 1 частини 1 статті 4 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», проте названий закон уже втратив чинність, натомість чинним є Закон України «Про запобігання корупції», де такі особи названі у пункті 1 частини 1 статті 3. Тому пропонується відсильну норму статті привести у відповідність до чинного законодавства.
Законопроект доповнює частиною 31 статтю 8 Закону, в якій закріплено вичерпний перелік підстав для відмови у допуску до складання кваліфікаційного іспиту адвоката.
У статті 9 Закону запропоноване запровадження проведення кваліфікаційного іспиту шляхом проходження анонімного тестування та внесено пропозицію про те, що тестування має проводити Вища кваліфікаційно–дисциплінарна комісія адвокатури, а організаційно сприяти — кваліфікаційно–дисциплінарні комісії регіонів.
Статтю 10 Закону пропонується доповнити нормою про звільнення від проходження стажування не лише осіб, які мають стаж роботи помічника адвоката не менше одного року за останні два роки, а також осіб, які мають п’ятирічний стаж роботи в галузі права.
Запропоновано Вищу кваліфікаційно-дисциплінарну комісію адвокатури зробити більш незалежною, передбачивши її підконтрольність і підзвітність винятково З’їзду адвокатів України.
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…