Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА), налагодило співпрацю та обмін інформацією з Державною податковою службою України — під час підготовки відповідей на звернення правоохоронних органів та аналітичних висновків фахівці АРМА широко використовують можливості інформаційно-комунікаційних систем, власником яких є ДПС України.
Зазначений інформаційний обмін надає АРМА можливості отримувати відомості про доходи фізичних осіб, які нараховувались/отримувались платникам податків – фізичним особам з 1998 року та донині. Детальний аналіз джерел формування таких доходів дає змогу робити висновки про фактичний розмір отриманих доходів, джерело їх отримання та здійснювати аналіз щодо набуття необґрунтованих активів.
В АРМА наголошують, що відомості таких баз даних також дають можливість якісно проводити аналіз основних показників господарської діяльності підприємств, отримувати певну інформацію про активи, основні засоби, оборотні/необоротні активи, що використовуються підприємством; відстежувати та аналізувати рух товарно-матеріальних цінностей від постачальників до покупців; отримувати первину інформацію за операціями з виведення коштів (активів) за межі України, зокрема дотичними до фінансування військової агресії рф, для наступного відстежування активів та їх кінцевих бенефіціарів.
Так, протягом 2022 року і дотепер АРМА використовує інформаційно-аналітичні механізми для ретельного вивчення діяльності підприємств України, що засновані громадянами рф або підприємствами, бенефіціарними власниками яких є громадяни країни-агресора, що неможливо здійснювати в повному обсязі без використання реєстрів та баз даних ДПС України.
З метою виявлення та розшуку активів, пов’язаних із російським бізнесом, фахівці Агентства проводять повний комплекс аналітичних заходів із вивчення фінансових операцій, зовнішньоекономічних операцій, зіставлення товарно-грошових потоків із відомостями податкової та фінансової звітності, аналіз пов’язаних осіб/підприємств та можливих схем з їх використання, джерел фінансування та постачання ТМЦ на адресу підприємств військової промисловості рф або залучених до зазначених постачань суб’єктів.
© Юридична практика, 1997-2023. Всі права захищені
Пожалуйста, подождите…