АМКУ: уряд затвердив критерії оцінювання допустимості держдопомоги суб’єктам господарювання для підтримки культури та збереження культурної спадщини — PRAVO.UA АМКУ: уряд затвердив критерії оцінювання допустимості держдопомоги суб’єктам господарювання для підтримки культури та збереження культурної спадщини — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » АМКУ: уряд затвердив критерії оцінювання допустимості держдопомоги суб’єктам господарювання для підтримки культури та збереження культурної спадщини

АМКУ: уряд затвердив критерії оцінювання допустимості держдопомоги суб’єктам господарювання для підтримки культури та збереження культурної спадщини

  • 23.01.2023 13:19

На засіданні Кабінету Міністрів України 20 січня 2023 року прийнято постанову «Про затвердження критеріїв оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для підтримки культури та збереження культурної спадщини», про це повідомляє пресслужба АМКУ.

Проєкт документа було розроблено Антимонопольним комітетом України з метою імплементації відповідних положень Угоди про асоціацію, зокрема шляхом створення правових механізмів реалізації положень Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» й забезпечення відповідної нормативно-правової бази.

Ухвалені критерії застосовуватимуться під час оцінювання державної допомоги, що надаватиметься на забезпечення діяльності закладів культури, заходів зі збереження об’єктів та пам’яток культурної спадщини, життєздатності елементів нематеріальної культурної спадщини, на культурно-мистецькі заходи та інше. Надання державної допомоги відповідно до зазначених у постанові правил забезпечить досягнення балансу між можливим впливом цього фінансування на конкуренцію та очікуваним позитивним ефектом.

Згідно з постановою державна допомога для підтримки культури та збереження культурної спадщини може надаватися як інвестиційна та (або) операційна.

Зокрема, до інвестиційної належать: 

  • нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт інфраструктури, щонайменше 80% площі якої або часу її експлуатації використовуються для культурних цілей;
  • придбання, оренда чи управління пам’ятками культурної спадщини;
  • охорона елементів нематеріальної культурної спадщини;
  • створення та/або покращення доступності закладів культури й пам’яток, їх пристосування для осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення;
  • підвищення енергоефективності будівель.

До операційної допомоги віднесено:

  • фінансування постійної діяльності закладу культури;
  • культурно-мистецьку, освітню діяльність;
  • експлуатаційні витрати, безпосередньо пов’язані з доступністю закладів культури, об’єктів і пам’яток культурної спадщини;
  • експлуатаційні витрати, пов’язані з організацією та проведенням культурно-мистецьких заходів;
  • сценічно-постановкові засоби тощо.

Отримувачами державної допомоги за цими критеріями є суб’єкти господарювання, які працюють з метою підтримання культури, охорони культурної спадщини, зокрема й ті, що належать до креативних індустрій у цій сфері (крім діяльності з виробництва й розповсюдження аудіовізуальних творів), дохід від якої покриває понад 50% витрат для провадження такої діяльності.

Якщо цей відсоток є меншим, то така підтримка вважатиметься спрямованою на виконання соціально-культурної мети та на провадження неекономічної діяльності.

Чітке нормативно-правове визначення правил надання державної допомоги, зокрема максимального розміру, переліку допустимих витрат, напрямів державної допомоги, дасть змогу оптимізувати витрати ресурсів держави чи місцевих ресурсів.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA