АМКУ роз’яснив принципи застосування законодавства щодо державної допомоги у сфері поводження з побутовими відходами — PRAVO.UA АМКУ роз’яснив принципи застосування законодавства щодо державної допомоги у сфері поводження з побутовими відходами — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » АМКУ роз’яснив принципи застосування законодавства щодо державної допомоги у сфері поводження з побутовими відходами

АМКУ роз’яснив принципи застосування законодавства щодо державної допомоги у сфері поводження з побутовими відходами

  • 30.01.2023 12:06

Антимонопольний комітет України надав роз’яснення щодо застосування законодавства у сфері державної допомоги, а саме — поширення дії Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» на компанії, що надають послуги у сфері поводження з побутовими відходами.

Практика АМКУ у сфері розгляду справ щодо державної допомоги показує, що зазвичай тарифи на послуги з вивезення побутових відходів не компенсують всіх витрат, пов’язаних з їх наданням. Внаслідок цього окремі суб’єкти господарювання, що працюють у сфері поводження з побутовими відходами, потребують фінансової допомоги держави чи місцевих ресурсів.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку послуг, що становлять загальний економічний інтерес» від 23.05.2018 № 420 послуги з вивезення побутових відходів та послуги з поводження з побутовими відходами віднесено до таких, що становлять загальний економічний інтерес у сфері надання житлово-комунальних послуг (ПЗЕІ).

Водночас дія Закону «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» не поширюється на ПЗЕІ у частині компенсації обґрунтованих витрат на надання таких послуг.

Підтримка не вважатиметься державною допомогою за умови дотримання чотирьох критеріїв Altmark.

Якщо їх не дотримано, але при цьому всі чотири ознаки державної допомоги виконуються, то для оцінки допустимості такої державної допомоги застосовується рішення Комісії ЄС про застосування частини 2 статті 106 Договору про функціонування Європейського Союзу до державної допомоги у вигляді компенсації за обслуговування населення, що надається певним суб’єктам господарювання, які несуть відповідальність за надання послуг загального економічного значення (від 20 грудня 2011 року (2012/21/ЄС). Документом передбачено умови, що мають бути наявні в нормативно-правових актах (НПА), якими на виконавців послуг покладено зобов’язання щодо надання ПЗЕІ.

З досвіду роботи Комітету можна підсумувати, що найчастіше надавачі не встановлюють у цих НПА таких умов, як опис:
  • механізму виплати компенсації та параметрів її розрахунку;
  • механізму контролю й перегляду компенсації;
  • механізму для уникнення й повернення надмірної компенсації.

У таких справах Комітет приймав рішення щодо визнання державної допомоги допустимою в разі внесення у зазначені НПА умов, передбачених рішенням ЄК від 20 грудня 2011 року (2012/21/ЄС).

У наданих роз’ясненнях АМКУ також містяться методичні рекомендації для розробки методики розрахунку компенсації, її контролю та перегляду, заходів з уникнення і повернення надмірної компенсації за надання послуг у сфері поводження з побутовими відходами.

Також державна допомога, що надається суб’єктам господарювання на охорону навколишнього природного середовища у сфері поводження з побутовими відходами, має відповідати умовам допустимості, зазначеним у прийнятій КМУ у 2021 році постанові «Про затвердження Критеріїв оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання на охорону навколишнього природного середовища».

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA