АМКУ роз’яснив правила застосування законодавства про державну допомогу у сфері охорони здоров’я — PRAVO.UA АМКУ роз’яснив правила застосування законодавства про державну допомогу у сфері охорони здоров’я — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » АМКУ роз’яснив правила застосування законодавства про державну допомогу у сфері охорони здоров’я

АМКУ роз’яснив правила застосування законодавства про державну допомогу у сфері охорони здоров’я

  • 02.09.2022 11:19

Антимонопольний комітет України, зважаючи на численні запити надавачів державної допомоги у сфері охорони здоров’я, надав роз’яснення щодо особливостей правозастосування під час розгляду відповідних повідомлень. Роз’яснення надано на основі узагальнення власної практики АМКУ, норм національного законодавства та практики Європейського Союзу.

Отже, не є державною допомогою та не потребує погодження з Комітетом:
  • державна підтримка закладів охорони здоров’я, яка спрямовується ними виключно на забезпечення надання безоплатної допомоги, а обсяг платних медичних послуг цього закладу не перевищує 20% обсягу від загальної кількості.

Обов’язковою умовою при цьому є розділення закладом обліку доходів та витрат щодо основного виду діяльності (надання безоплатної медичної допомоги) та додаткової діяльності (з надання платних послуг);

  • державна підтримка закладів охорони здоров’я, частка платної діяльності яких становить понад 20%, однак таке фінансування є компенсацією цим закладам на здійснення ними публічних обов’язків. Мова йде про такі статті витрат, як заробітна плата співробітників, комунальні платежі, закупівля витратних матеріалів та обладнання, ремонти тощо.

У цьому випадку обов’язковим є виконання умов, зазначених у рішенні Європейського суду № 280/00 Altmark Trans Gmbh, Regierungspräsidium Magdeburg v Nahverkehrsgesell — schaft Altmark Gmbh (критерії Altmark):

  1. суб’єкт господарювання має виконувати чітко встановлені та визначені зобов’язання з обслуговування населення;
  2. параметри, на підставі яких розраховується компенсація, визначені заздалегідь в об’єктивний та прозорий спосіб;
  3. компенсація суб’єкту не є надмірною і не перевищує необхідної йому суми для покриття всіх або частини витрат, здійснених під час надання послуг загального економічного інтересу;
  4. якщо суб’єкта було обрано не під час публічних закупівель, тоді рівень компенсації визначається на основі аналізу типових витрат інших суб’єктів господарювання, які змогли би надавати такі послуги, з урахуванням відповідного доходу та обґрунтованого прибутку.
Водночас державна підтримка закладам охорони здоров’я, щорічна частка платної діяльності яких становить понад 20% та щодо якої не виконуються критерії Altmark, містить ознаки державної допомоги й потребує подання повідомлення до АМКУ.

Після отримання такого повідомлення Комітет оцінюватиме допустимість відповідно до рішення Комісії ЄС про застосування частини 2 статті 106 ДФЄС (2012/21/ЄС) та Рамкового повідомлення Комісії ЄС щодо державної допомоги у формі компенсації за надання публічних послуг (2011) 2012/C 8/03).

Нагадаємо, у зв’язку з запровадженням в Україні воєнного стану було внесено зміни до Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання». Так, на час дії воєнного стану вся державна допомога є допустимою, а протягом дії воєнного стану та впродовж року після його припинення або скасування державну допомогу не потрібно погоджувати з Комітетом.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA