АМКУ не підтримує законопроєкт № 9330 — PRAVO.UA АМКУ не підтримує законопроєкт № 9330 — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » АМКУ не підтримує законопроєкт № 9330

АМКУ не підтримує законопроєкт № 9330

  • 08.06.2023 13:41

Законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення діяльності Антимонопольного комітету України» (№ 9330), згідно з позицією Антимонопольного комітету України, призведе до ослаблення вітчизняної системи захисту конкуренції та поглиблення розриву між національними та європейськими правилами захисту конкуренції. Про це, як повідомляє пресслужба АМКУ, заявила голова АМКУ Ольга Піщанська під час засідання Комітету Верховної Ради України з питань інтеграції України до Європейського Союзу.

Аргументуючи позицію органу, голова Комітету, зокрема, зазначила, що деякі норми законопроєкту № 9330 не відповідають європейському законодавству, а деякі — значно послаблюють ефективність роботи АМКУ.

За її словами, у частині здійснення Комітетом перевірок пропонується, зокрема, запровадити попереднє отримання на ці дії дозволу адміністративного суду (який не має досвіду роботи зі справами, що стосуються законодавства щодо захисту економічної конкуренції). Також нівелюється ефект раптовості перевірки, оскільки її пропонується здійснювати виключно у робочі дні та в обмежений проміжок часу. При цьому під час перевірки працівники суб’єкта господарювання можуть не надавати перевіряльникам пояснень, якщо не бажають цього робити, а на вилучення будь-яких матеріалів необхідно отримувати окремий дозвіл.

«Водночас згідно з Директивою 2019/1, якій має відповідати українське конкурентне законодавство, перевірки суб’єктів господарювання мають бути раптовими для унеможливлення приховання доказів. А цим законопроєктом така можливість нівелюється. Також перевірки мають бути ефективними, і якщо потрібно буде затриматися на об’єкті для відбору доказів чи опломбувати приміщення, щоб їх зберегти, АМКУ повинен мати ці можливості. Також зазначена директива не обмежує часу та тривалості перевірки і не встановлює обов’язку отримувати дозвіл суду на перевірку, натомість він є необхідним виключно на перевірку особистого житла. Зауважу, що чинне законодавство України наразі більшою мірою відповідає директиві, ніж зазначений законопроєкт», — сказала голова АМКУ.

Також Ольга Піщанська наголосила, що Україна має міжнародні зобов’язання щодо забезпечення інституційної незалежності Комітету та посилення його виконавчих повноважень, про що йшлося у відповідних рекомендаціях ОЕСР та у звіті UNCTAD. Натомість у законопроєкті № 9330 ці вимоги не враховано.

Окремо голова АМКУ висловила зауваження до положень законопроєкту щодо контролю за концентраціями та до пунктів, що стосуються врегулювання у справах, зокрема зазначивши, що останні не передбачають відповідальності суб’єкта за невиконання угоди та не дають Комітету права переглядати рішення на підставі цього невиконання.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA