21 квітня Верховна Рада ухвалила 19 актів — PRAVO.UA 21 квітня Верховна Рада ухвалила 19 актів — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » 21 квітня Верховна Рада ухвалила 19 актів

21 квітня Верховна Рада ухвалила 19 актів

  • 21.04.2022 16:06

Верховна Рада 21 квітня повернулася майже до звичної роботи. Про його підсумки повідомив народний депутат України Павло Фролов.

За його словами, засідання тривало 3,5 години — саме стільки часу відповідно до календарного плану згідно з Регламентом відводиться на роботу над законопроєктами у кожну пленарну середу. У підсумку: 19 прийнятих законів (постанов), детальніше про їх зміст написав парламентар.

1. Законом 7300 затвердили указ Президента про продовження строку дії воєнного стану в Україні з 25 квітня ще на 30 днів – до 5 годин 30 хвилин 25 травня.

2. Законом 7194 внесли зміни до законів про санкції, про правовий режим воєнного стану, про запобігання легалізації злочинних доходів, фінансуванню тероризму для формування ресурсів для мінімізації/усунення гуманітарних наслідків руйнування цивільної інфраструктури України, а також компенсації заподіяної шкоди жертвам злочинів, вчинених представниками держави-агресора на території України.

3. Законом 7278 звільнили від оподаткування раніше встановлену суму винагороди за добровільно передану ЗСУ придатну для застосування бойову техніку держави-агресора, зокрема за літак 1 млн, вертоліт – 500 тис, танк – 100 тис доларів США.

4. Законом 4284 провели дерадянізацію законодавства України, скасувавши дію та визнавши такими, що не застосовуються на території України, близько 1200 актів органів влади СРСР та УРСР.

5. Постановою 7301 відкликали Віктора Медведчука з посади члена Комітету з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій нацменшин і міжнаціональних відносин.

6. Законом 7299 спрямували додаткові 200 млрд грн до Резервного фонду держбюджету виключно на потреби безпеки та оборони й фінансування внутрішньо-переміщених осіб, збільшивши на цю суму внутрішні та зовнішні запозичення у рівних частинах по 100 млрд грн, а також перенесли з 1 січня 2023 року на 1 травня 2022 року початок автоматичного зарахування до бюджетів місцевого самоврядування акцизного податку з роздрібного продажу сигарет та тютюнових виробів, що сплачуватимуть виробники, а не торговці.

7. Законопроєктом 7269, прийнятим за основу, запропонували врегулювати особливості діяльності органів місцевого самоврядування в умовах воєнного стану, уповноваживши сільського, селищного, міського голову територіальної громади, на території якої не ведуться бойові дії та не прийнято рішення про утворення військових адміністрацій, на внесення змін до складу виконкому відповідної ради, затвердження тимчасової структури ОМС, внесення необхідних для воєнного стану змін до місцевого бюджету; надати повноваження місцевої ради, її виконавчих органів, сільського, селищного або міського голови – відповідному начальнику військової адміністрації населеного пункту; унеможливити припинення повноважень органів державної влади, інших державних органів, ОМС; спростити процедури прийняття кадрових рішень щодо посад в ОМС, керівників суб’єктів комунального сектору; впорядкувати надання адміністративних та інших публічних послуг; уповноважити обласні військові адміністрації за погодженням з Генштабом ЗСУ визначати тергромади, на яких ведуться бойові дії, та оточені населені пункти.

8. Законом 7270 удосконалили та привели до реалій поточної війни та меж окупації Закон про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України, зокрема встановили цілі державної політики на ТОТ (забезпечення державного суверенітету України, деокупації, захисту прав і свобод фіз-/юросіб), врегулювали питання підслідності та здійснення правосуддя на ТОТ, гарантували невтрату громадянства України при примусовому автоматичному набутті громадянства рф, поклали на окупанта – рф відшкодування заподіяної матеріальної та моральної шкоди, гарантували право власності фіз-/юросіб на майно та зем. ділянки на ТОТ незалежно від перебування їх на обліку як ВПО, заборонили відновлення водопостачання до Криму до відновлення суверенітету України, розширили можливості здобуття вищої та іншої освіти за кошти держбюджету для вступників з ТОТ, врегулювали питання виїзду заїзду/виїзду з ТОТ, впровадили визначення гуманітарних коридорів, заходів з деокупації, лінії зіткнення, окупаційних адміністрацій тощо, надали міністерству І.Верещук визначати перелік особистих речей для переміщення через адмін.межу, уточнили райони і території відсічі і стримування збройної агресії рф, зокрема для надання статусу учасника війни та учасника бойових дій.

9. Законом 7275 на період дії воєнного стану встановили призначення допомоги по безробіттю з першого дня надання відповідного статусу і без особистого відвідування центру зайнятості на підставі даних держреєстрів у разі перебування безробітного на ТОТ або в зоні бойових дій, обмежили мінімальний розмір допомоги по безробіттю 150% мінімальної зарплати, уповноважили уряд визначати перелік та особливості надання соцпослуг, компенсацій та допомог у сфері зайнятості та соцстрахування на випадок безробіття.

10. Законопроєктом 7227, прийнятим за основу, запропонували встановити особливості організації роботи постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг в умовах воєнного стану щодо виконання провайдерами розпоряджень Національного центру оперативно-технічного управління електронними комунікаційними мережами України, здійснення провайдерами обмеження або припинення надання відповідних послуг на підставі рішення РНБО, скорочення терміну консультацій з учасниками ринку під час підготовки проєктів актів до 3 днів.

11. Законопроєктом 7264, прийнятим за основу, запропонували спростити вимоги щодо ведення сільського господарства в умовах воєнного стану та зменшити бюрократичне навантаження на аграрний бізнес, зокрема, дозволити державну реєстрацію пестицидів і агрохімікатів без висновку СЕС та відбору відповідних зразків приватними лабораторіями та аудиторами із сертифікації (агрономами-інспекторами), спростити фітосанітарні вимоги при переміщенні продукції рослинного походження, дозволити оформлення електронного фітосанітарного сертифіката, надати українським органічним виробникам, які здійснювали виробництво за стандартами ЄС, право перейти на українські стандарти виробництва без додаткового перехідного періоду, відтермінувати на 3 роки необхідність облаштування та оснащення прикордонних інспекційних постів за євростандартами та перенести на 1 рік введення в дію закону про ветеринарну медицину.

12. Законопроєктом 7289, прийнятим за основу, запропонували на період воєнного стану забезпечити максимально оперативне надання земельних ділянок державної, комунальної власності в оренду для розміщення виробничих потужностей евакуйованих підприємств та у постійне користування виконавчим органам місцевих рад для розміщення об’єктів тимчасового перебування внутрішньо переміщених осіб, уповноважити місцеві ради в умовах призупинення роботи Держреєстру речових прав на нерухоме майно та Держземкадастру передавати в оренду земельні ділянки сільгосппризначення без державної реєстрації права комунальної власності, а районні військові адміністрації – проводити реєстрацію зміни цільового призначення земельних ділянок, надати право безперешкодного доступу відповідних служб до земельних ділянок усіх форм власності для підтримання в належному стані об’єктів технічної інфраструктури, газотранспортної та газорозподільних систем, систем водопостачання/відведення, теплогенерації/постачання, електронних комунікацій.

13. Законопроєктом 7282, прийнятим за основу, запропонували запровадити спеціальну містобудівну Програму комплексного відновлення населеного пункту (території) із визначенням просторових та соціально-економічних пріоритетів постраждалих міст і регіонів, а також визначити нормативи та процедури будівництва та розміщення тимчасових споруд для життєзабезпечення населення, розміщення виробничих потужностей переміщених (евакуйованих) підприємств, обстеження пошкоджень нерухомого майна тощо.

14. Законопроєктом 7249, прийнятим за основу, запропонували дозволити вітчизняним газодобувним підприємствам з 1 квітня 2022 року до завершення місяця припинення воєнного/надзвичайного стану сплачувати ренту за користування надрами не в повному обсязі, а у розмірі обсягу реалізації газу у звітному періоді зі сплатою залишку зобов’язань протягом 3 місяців після скасування воєнного стану.

15. Законопроєктом 7255, прийнятим за основу, запропонували імплементувати норми міжнародного гуманітарного права у сферу цивільного захисту, зокрема щодо маркування розпізнавальними знаками будівель та споруд, транспортних засобів, які підпадають під дію норм відповідної Женевської конвенції про захист цивільного населення під час війни від 1949 року, видачі посвідчень відповідним особам, порядку ідентифікації загиблих та їх поховання, а також уповноваження ОМС, військових формувань, правоохоронних органів спецпризначення та добровольців на ліквідацію наслідків бойових дій чи надання гумдопомоги цивільним.

16. Законопроєктом 7280, прийнятим за основу, запропонували на період дії воєнного стану визначити вичерпний перелік виключень із законодавства про запобігання корупції на одержання коштів, продукції, подарунків, благодійної допомоги безоплатно або за нижчою ціною, декларування відповідних відомостей, передання відповідних подарунків, подання повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, зокрема, спрямованих для цілей підтримки ЗСУ та надання гуманітарної допомоги постраждалим українцям, а також щодо осіб, які перебувають на окупованих територіях.

17. Законом 5847 розмежували повноваження між МВС та ДСНС для повної правової визначеності під час здійснення захисту населення, територій, майна, матеріальних і культурних цінностей від пожеж, інших надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню таких ситуацій та ліквідації їх наслідків, державного нагляду у сфері пожежної та техногенної безпеки.

18. Законом 6416 продовжили до 1 квітня та 31 грудня 2023 року дію окремих норм, пов’язаних із закупівлями лікарських засобів за договорами керованого доступу, особливостей державної реєстрації, маркування, дії реєстраційних посвідчень та обігу відповідних лікарських засобів та медичних виробів.

19. Законом 3688 дозволили безоплатне передання з державної в комунальну власність ЦМК державних пожежно-рятувальних підрозділів, іншого нерухомого та рухомого майна, яке не використовується і не планується до використання в підрозділах цивільного захисту.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA