Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду пояснив підстави для зарахування витрат на маркетингові послуги до податкових витрат. Про це повідомляє пресслужба ВС.
За результатами перевірки товариства з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства контролювальний орган встановив порушення підп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України, що призвело до заниження податку на прибуток. Зазначені порушення ґрунтуються на висновках про непідтвердження підприємством факту здійснення господарських операцій із фізичними особами – підприємцями щодо надання маркетингових послуг.
Позивач не погодився з установленими порушеннями та оскаржив їх до суду. На обґрунтування позовних вимог зазначив, що витрати, здійснені на оплату таких послуг, є економічно обґрунтованими, безпосередньо впливали на результати господарської діяльності, а також підтверджені необхідними первинними документами.
Суд першої інстанції, з рішенням якого погодився суд апеляційної інстанції, у задоволенні позову відмовив. Суди попередніх інстанцій дійшли висновку, що формально складені первинні документи не можуть слугувати належною підставою для формування даних податкового обліку, оскільки реальність операцій з постачання маркетингових послуг позивачу та зв’язок цих послуг із господарською діяльністю позивача документально не підтверджено.
Верховний Суд, переглядаючи спір за касаційною скаргою товариства, залишив її без задоволення, а оскаржувані рішення – без змін.
Суд вказав, що головною умовою для врахування у складі податкових витрат на проведення маркетингових послуг є їх документальне підтвердження та зв’язок таких витрат із господарською діяльністю платника податку.
Підтвердженням зв’язку витрат на маркетингові послуги з господарською діяльністю суб’єкта господарювання можуть бути:
На підтвердження фактичного отримання маркетингових послуг можуть бути надані акт прийняття-передання послуг або інший документ, що підтверджує фактичне надання таких послуг, звіт про проведення маркетингових досліджень, у якому мають бути викладені результати таких досліджень і надані рекомендації замовнику.
Акт прийняття-передання послуг повинен мати всі обов’язкові реквізити первинних документів, передбачені п. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». В актах виконаних робіт мають бути конкретний перелік наданих послуг, місце і дата їх надання, а також зазначено, в чому виражено їх результат.
У звіті про проведення маркетингових досліджень повинна міститися інформація, зокрема, про:
Лише в разі дотримання зазначених вище умов платники податку мають право віднести витрати на маркетингові послуги до складу податкових витрат.
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…