Те, що був розроблений проєкт Закону України «Про поштовий зв’язок» (№ 4353), обумовлено необхідністю гармонізації національного законодавства із законодавством ЄС у сфері надання послуг поштового зв’язку.
Йдеться про імплементацію положень Директиви 97/67/ЄС Європейського парламенту та Ради від 15 грудня 1997 року про спільні правила розвитку внутрішнього ринку поштових послуг Співтовариства та покращення якості обслуговування. Це повинно:
Проєктом закону пропонується визначити правову основу діяльності у сфері надання послуг поштового зв’язку:
Крім того, проєктом закону пропонується закріпити, що до універсальних послуг поштового зв’язку, які традиційно для Всесвітнього поштового союзу надає призначений оператор поштового зв’язку, належать послуги з пересилання:
Водночас проєкт закону визначає повноваження національного регулятора встановлювати граничні ціни (тарифи) на пересилання простих та рекомендованих листів масою до 50 грамів та поштових карток.
Проєктом пропонується запровадити обов’язок ведення призначеним оператором роздільного обліку доходів та витрат, а саме:
Серед іншого проєкт закону містить положення щодо відповідальності користувачів. Зокрема, за збитки, завдані операторам поштового зв’язку або третім особам внаслідок:
Також йдеться про відповідальності операторів поштового зв’язку перед користувачами за невиконання чи неналежне виконання своїх обов’язків.
Проєктом закону пропонується врегулювати питання виготовлення поштових марок та їх первинного розміщення, що має на меті унеможливлення фальсифікації поштових марок.
Крім того, проєкт закону містить норми, які мають врегулювати питання створення місць міжнародного поштового обміну (ММПО), що повинно позитивно вплинути на припинення потоку контрабанди в Україну.
Під час підготовки проєкту закону найбільш жорсткі дискусії відбувались саме навколо питання створення ММПО, оскільки лобі зацікавлених груп досить потужне.
Цілком імовірно, що тиск із боку кола лобістів «контрабаса» призведе то змін тексту проєкту закону під час підготовки до другого читання. Що переможе — інтереси держави та суспільства чи окремі приватні інтереси, — буде зрозуміло під час розгляду законопроєкту Верховною Радою в другому читанні.
Хоч як це неприємно, але групи лобістів можуть створити штучні умови, що заблокують друге читання проєкту закону, якщо він не враховуватиме їх суто приватних інтересів.
Читайте також: Створено Нацкомісію, яка регулюватиме, зокрема, поштовий зв’язок.
Автор: Віталій Бєліков, директор департаменту з правових питань АТ «Укрпошта»
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…