Дар’я Мінченко, адвокат, партнер «Юрлайн» |
Вікторія Рентюк, молодший юрист «Юрлайн» |
Верховною Радою України 13 березня 2022 року було прийнято законопроєкт № 7360, що стосується внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану. Закон № 2260-ІХ було підписано Президентом 25 травня 2022 року.
Закон набуває чинності з дня, наступного за днем опублікування (з 27 травня 2022 року), крім змін у частині камеральних перевірок декларацій та уточнювальних розрахунків (у разі їх подання), до яких подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, що набирають чинності з 2 червня 2022 року.
Цим законом внесено такі зміни:
Платники податків звільняються від відповідальності за несвоєчасну сплату податків тільки за певних умов.
Абз. 1 підп. 69.1 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу у чинній редакції передбачено звільнення платника податків від відповідальності за несвоєчасне виконання своїх податкових обов’язків за умови відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати такий обов’язок та з подальшим обов’язком їх виконання протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Відкритим залишається питання щодо доведення можливості своєчасно виконати податкові зобов’язання та дня відновлення можливості виконати податкові зобов’язання.
Згідно з підп. 69.1-1 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу платники ПДВ зобов’язані забезпечити у строки, встановлені підп. 69.1, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН та уточнити (узгодити) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у них первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в ЄРПН.
Згідно з п. 32-2 підрозд. 2 розд. XX Податкового кодексу буде скорочено період визнання податкового кредиту за первинними (розрахунковими) документами без реєстрації податкових накладних, а саме «період дії правового режиму воєнного стану» буде замінено на «податковий період лютий, березень, квітень, травень 2022 року».
Таким чином, за податковий період з лютого до травня 2022 року за операціями з придбання товарів/послуг, за якими не було зареєстровано податкові накладні:
Згідно з підп. 69.2 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу це:
Документальні позапланові перевірки під час дії воєнного стану проводяться за наявності під час проведення перевірок безпечного доступу, допуску до територій, приміщень, до документів, довідок про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншої інформації, пов’язаної з обчисленням та сплатою податків, а також безпечного проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки.
Документальні позапланові перевірки із зазначених вище питань, що були розпочаті та не завершені до 24 лютого 2022 року, поновлюються та закінчуються протягом 60 днів з 28 травня 2022 року. Такі перевірки поновлюються на невикористаний строк.
У випадку неможливості завершення документальної перевірки її проведення може бути зупинено до завершення дії таких обставин та/або усунення перешкод щодо її проведення. Таке зупинення перериває перебіг строку проведення перевірки.
Документальні позапланові перевірки, що будуть розпочаті після набрання чинності Законом № 2260-ІХ, з підстав, визначених підп. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 цього Кодексу, декларацій або уточнювальних розрахунків (у разі їх подання), до яких подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, проводяться протягом 60 календарних днів, що настають після закінчення граничного терміну проведення камеральної перевірки відповідної декларації або уточнювального розрахунку.
У разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з Податковим кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролювальні органи, з урахуванням обставин форс-мажору (підп. 112.8.9. ПК), що звільняють від фінансової відповідальності. Водночас вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Згідно з абз. 8 підп. 69.2 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу документ, надісланий контролювальним органом до електронного кабінету, вважається врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронні довірчі послуги”.
У підп. 69.9 підрозд. 10 розд. XX конкретизовано, які строки, визначені податковим законодавством, не підлягають зупиненню. До них належать:
Згідно з підп. 69.29 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу такі суми не включаються до обрахунку суми бюджетного відшкодування та зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду до їх повного погашення.
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…