Як зберегти конкуренцію та не зашкодити екології, говорили експерти VII Ukrainian Antitrust Forum — PRAVO.UA Як зберегти конкуренцію та не зашкодити екології, говорили експерти VII Ukrainian Antitrust Forum — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Як зберегти конкуренцію та не зашкодити екології, говорили експерти VII Ukrainian Antitrust Forum

Як зберегти конкуренцію та не зашкодити екології, говорили експерти VII Ukrainian Antitrust Forum

  • 26.05.2021 17:00

EXPERTtalk на тему державної допомоги модерував Олександр Буртовий, керуючий партнер ЮФ «Антіка», який наголосив на важливості державної допомоги для країн із перехідною економікою, до яких належить Україна. Проте часто виникають запитання: а чи не обмежують такі механізми підтримки вільну конкуренцію і чи не надають вони деяким учасникам ринку певних переваг перед іншими?

Учасники дискусії – Оксана Дягілєва, директор департаменту моніторингу і контролю державної допомоги АМКУ, та Віталій Бєліков, директор департаменту з правових питань АТ «Укрпошта», – говорили про преференції для інвесторів як різновид держдопомоги, а також про те, чи є«зелені» тарифи порушенням законодавства про держдопомогу.

Будь-який приватний бізнес має право на державну допомогу, вважає Оксана Дягілєва, проте рівень розвитку нашої економіки далекий від оптимального, тож держава може надавати підтримку лише державним і комунальним підприємствам, тоді як у країнах ЄС підтримують переважно приватників. Вона зазначила, що 80% справ про держдопомогу, які розглядає АМКУ, стосуються державних чи комунальних підприємств.

На думку спікера, держава використовує такий механізм для стимулювання найбільш важливих галузей і секторів економіки. До того ж спікер нагадала, що зменшена ставка оподаткування також може вважатися формою державної допомоги і надаватися приватним підприємствам.

«Утім, відповідно до загального правила державна допомога неприпустима, оскільки вона спотворює конкуренцію», – наголосила Оксана Дягілєва.

Проте немає правил без винятків, і для заохочення розвитку галузі чи створення нових робочих місць держава йде на надання преференцій, а вже завдання АМКУ – оцінити, наскільки впливатиме на конкуренцію ця допомога.

Зі свого боку Віталій Бєліков звернув увагу на те, що функція держави з дерегуляції бізнесу не зводиться лише до функції арбітра. У тих сферах, де бізнес не може самостійно розвиватися (культура, мистецтво, соціальні послуги тощо), держава має втручатися в процеси шляхом створення умов для стимулювання розвитку таких галузей. На прикладі Укрпошти він проілюстрував, як державні підприємства, крім економічних, виконують і соціальні функції, що апріорі знижує їх конкурентні позиції на ринку. «

Державна допомога має на меті забезпечення досягнення цілей, передбачених Конституцією України гарантій прав людини, що є головною цінністю країни», – наголосив він.

Тому АМКУ відіграє роль провайдера, який, використовуючи досвід і певні методики, може розв’язати складне питання допустимості державної допомоги та вирішити, чи є вона загрозою для конкуренції, в кожному конкретному випадку.

Коментуючи питання «зелених» тарифів, Віталій Бєліков наголосив, що це не лише про тарифи, але і про екологію. Україна, як і інші країни, що приєдналися до Кіотського протоколу, скорочує викиди парникових газів. Тож розвиток зеленої енергетики насамперед вирішує питання екологічні, які для бізнесу стоять далеко не на першому місці. Він розповів про структуру українського ринку електроенергії та зазначив, що інвестиції українського бізнесу в українську енергетику, які вдалося залучити саме завдяки «зеленому» тарифу, захищають екологію.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA