8 січня набув чинності Закон «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації за ознакою статі».
Законом удосконалено правове регулювання у галузі реклами щодо протидії дискримінації за ознакою статі, що відповідає зобов’язанням України згідно з Конвенцією ООН з ліквідації усіх форм дискримінації щодо жінок. Протидію дискримінації за ознакою статі передбачено також Угодою про асоціацію України з Європейським Союзом та іншими міжнародними документами, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України. Зокрема, Стратегією гендерної рівності Ради Європи на 2018—2023 роки та Глобальними цілями сталого розвитку ООН.
Участь у розробці законопроєкту брали фахівці Держпродспоживслужби.
Дискримінаційна реклама за ознакою статі закріплює гендерні стереотипи та негативно впливає на свідомість як дорослих споживачів реклами, так і неповнолітніх.
Законом передбачено, що у рекламі забороняється показувати:
Також внесеними змінами до закону «Про рекламу» передбачено визначення понять «дискримінаційна реклама» та «дискримінаційна реклама за ознакою статі».
Таким чином, реклама є дискримінаційною, якщо зображує або описує жінку чи чоловіка як прикрасу чи сексуальний об’єкт, включаючи натяки на статеві стосунки і сексуальність людей, які нічим не пов’язані з рекламованим продуктом і не мають прямих асоціацій зі споживанням рекламованого продукту, товару, послуг тощо.
Відповідальність за дискримінаційну рекламу несе рекламодавець.
У рекламі про вакансії (приймання на роботу) забороняється:
У разі порушення вимог цієї статті рекламодавець сплачує до державного бюджету штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент вчинення порушення, у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку (станом на 1 січня 2022 року – 6500 грн).
Також змінами до законодавства передбачено відповідальність за неподання, несвоєчасне подання або подання явно недостовірної інформації про вартість розповсюдженої реклами, та/або виготовлення реклами, та/або вартість розповсюдження реклами, а також інформації, передбаченої частиною 2 статті 26 цього закону, центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим законом повноважень. На рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У разі якщо реклама містить інформацію або зображення, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності, або містить ознаки дискримінаційної реклами, можна звертатись до Держпродспоживслужби або її територіальних органів.
Це можна зробити:
Читайте також: Компанію «Лайфселл» оштрафовано на більш ніж 10 млн грн.
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…